یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
ماموستا محمد خضرنژاد به اعدام محکوم شد
ماموستا محمد خضرنژاد به اعدام محکوم شد
۲۲ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

ماموستا محمد خضرنژاد از شخصیت‌های مذهبی شهر بوکان که در جریان جنبش زن، زندگی، آزادی بازداشت شده بود، توسط دستگاه قضایی جمهوری اسلامی به اتهام “افساد فی‌الارض” به اعدام محکوم شد

بر اساس این گزارش، ماموستا محمد خضرنژاد روحانی ۴۵ ساله اهل بوکان، توسط شعبه سوم دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی رضا نجف‌زاده از بابت اتهام “افساد فی‌الارض” به اعدام و از بابت اتهام “لطمه وارد کردن به تمامیت یا استقلال کشور” به ۱۵ سال حبس و از بابت “تبلیغ علیه نظام” به ۱ سال حبس تعزیری محکوم شده است.

نشست دادگاه ماموستا محمد خضرنژاد به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شده و این شخصیت مذهبی که بیش از یک سال در زندان به سر می‌برد، از حق دسترسی به وکیل  محروم بوده و به گفته منابع نزدیک به خانواده وی، حکم مذکور تنها بر اساس گزارش وزارت اطلاعات صادر شده و قاضی حتی حاضر به شندید دفاعیات وی نشده است.

قابل ذکر است که؛ ماموستا محمد خضرنژاد روز شنبه ۲۸ آبان ماه ۱۴۰۱ در جریان جنبش زن، زندگی، آزادی با توسل به خشونت شدید به همراه فرزندش یاسر خضرنژاد در منزل خود بازداشت و به مدت ۱۰۰ روز در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه تحت شکنجه‌ قرار گرفته و ناچار به اعترافات اجباری علیه خود شده است. فرزند وی نیز پس از چند روز آزاد شد.

بازداشت ماموستا محمد خضرنژاد پس از مراسم یادبود اسعد رحیمی از جانباختگان جنبش مذکور انجام گرفت که وی در این مراسم در مسجد افتخاری بوکان سخنرانی و از حکومت و نحوه برخورد با شهروندان معترض انتقاد کرده بود.

ماموستا محمد خضرنژاد از ۱۵ ماه پیش بدون حق استفاد از مرخصی در بازداشت به سر می‌برد و هم‌اینک‌ در زندان مرکزی بوکان محبوس است.