دوشنبه ، ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
یادداشت مولوی سیدمحمد فاضلی موحد در پی بازداشت و فشار بر علمای اهل‌سنت ایران خصوصا مولوی نقشبندی
یادداشت مولوی سیدمحمد فاضلی موحد در پی بازداشت و فشار بر علمای اهل‌سنت ایران خصوصا مولوی نقشبندی
۵ شهریور ۱۴۰۲
0 دیدگاه

علمای ربانی و مردمی در طول تاریخ، نه متملق و چاپلوس دستگاه حکومتی بودند و نه خواهان فتنه و نابسامانی در جامعه.
وجود اینچنین علمایی مایه خیر و برکت برای ملت و دولت هستند که بدون هیچ چشم داشتی راه صلاح و آبادانی حاکمیت و مردم را در نظر دارند.
دیدگاه‌ها و نظرات بزرگانی همچون شیخ الاسلام مولانا عبدالحمید (حفظه الله) و دیگر علمای حقگو را باید پاس داشت و از این نظرات خیرخواهانه، ناصحانه و مسالمت‌آمیز استقبال کرد.
از چنین علمای ربانی که در این اوضاع بغرنج سیاسی و اقتصادی مردم، با درک درست شرایط به دور از هر آشوب و درگیری سخنان خود را متین و منطقی بازگو می کنند باید بر خود ببالیم، نه این که جواب دیدگاههای این بزرگواران را با تهدید به زندان و فشار بر اطرافیان و … پاسخ دهیم.
بازداشت و همچنین نحوه بازداشت مولانا نقشبندی (حفظه الله) که یکی از علمای پرنفوذ، مسن و خیرخواه بلوچستان است نه شایسته‌ی نظام جمهوری اسلامی ایران بود و نه هم شایسته‌ی شخصیتی اجتماعی و عالمی کهنسال، که برای انتقاد از حکومت به طرزی بسیار غیرمتعارف با بستن جاده دستگیر شود.

لذا از مسئولین محترم می خواهم که به این دستگیری‌ها و احضاریه‌های پی در پی علماء و اندیشمندان اهل‌سنت ایران خاتمه دهند و سعی خود را در اصلاح امور کشور به کار گیرند چرا که این اعمال نتیجه ایی جز نارضایتی روزافزون مردم از دستگاه حاکمیت ندارد.

✍🏻(مولانا) سیّدمحمد فاضلی موحد
رئیس شورای علمای اهل سنت تایباد
پنجم شهریور ماه ۱۴۰۲