شنبه ، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
مولانا عبدالحمید؛ فساد در کشور ریشه دوانده است
مولانا عبدالحمید؛ فساد در کشور ریشه دوانده است
۱۹ آذر ۱۴۰۲
0 دیدگاه

تصاویری که روز جمعه ۱۷ آذر ۱۴۰۲ در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده حاکی از وضعیت امنیتی در حوالی مسجد مکی زاهدان است. مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی نیز در خطبه‌های نماز جمعه نسبت به افزایش فساد در کشور، افزایش اعدام‌ها و نحوه برخورد حکومت با بازداشتی‌ها ابراز نگرانی کرد.
بر اساس تصاویر دریافتی نیروهای نظامی در خیابان‌های اطراف مسجد مکی و مصلی زاهدان در حال گشت‌زنی هستند.
در جریان جنبش سراسری مردم ایران و به‌دنبال افشای خبر تجاوز فرمانده نیروی انتظامی شهرستان چابهار به یک دختر ۱۵ ساله به نام «ماهو بلوچ»، هشتم مهرماه ۱۴۰۱، مأموران امنیتی در زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان به مردم معترض این شهر حمله کردند. در این حمله بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی شدند. در یک سال پس از آن واقعه، مردم بلوچستان هر هفته با راهپیمایی خیابانی پس از نماز جمعه اعتراض خود را نشان می‌دادند. چند هفته است که با حضور سنگین نیروهای امنیتی، این اعتراضات یا به صورت راهپیمایی سکوت برگزار شده یا برگزار نشده است.
همچنین، جمعه ۱۷ آذر ماه ۱۴۰۲، کانال دفتر مسجد مکی در اطلاعیه‌ای از مسدود شدن پخش زنده صفحه اینستاگرامی مولانا عبدالحمید اسماعیل‌زهی، امام جمعه اهل‌سنت زاهدان خبر داد.
مولانا عبدالحمید در خطبه‌های این هفته خود، با اشاره به اختلاس سه‌ونیم میلیارد دلاری در واردات چای، آن را «تکان‌دهنده» و «مأیوس‌کننده» خواند و بر لزوم «تغییر سیاست‌ها» برای مبارزه با «گسترش فساد در کشور» تاکید کرد.
او در این رابطه افزود: «معلوم می‌شود روش‌ها و فیلترهایی که تا کنون برای گزینش مدیران به‌کار گرفته شده جواب نداده است. باید یک فکر اساسی بشود تا کار به دست کسانی که شایستگی و وجدان کاری دارند سپرده شود.»
امام جمعه زاهدان همچنین نسبت به افزایش اعدام‌ها اعلام نگرانی کرد و گفت: «ما معتقدیم این اعدام‌ها به این‌صورت با شریعت اسلام همخوانی ندارند و به‌جز موارد بسیار اندک، در صدر اسلام نبوده است.»