یکشنبه ، ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
تاکنون قدمی در جهت خواسته‌های مردم برداشته نشده است
تاکنون قدمی در جهت خواسته‌های مردم برداشته نشده است
۶ بهمن ۱۴۰۲
0 دیدگاه

شیخ‌الاسلام مولانا عبدالحمید، امروز (۶ بهمن ۱۴۰۲) در مراسم نماز جمعه زاهدان، شنیدن حرف مردم را «بهترین حکمت و سیاست» دانستند و از اینکه «تا کنون قدمی در جهت خواسته‌های مردم برداشته نشده است» به شدت ابراز تأسف کردند.

مولانا عبدالحمید در ادامه اظهار داشتند: یکی گفته بود که قانون اساسی ایران بهترین قانون دنیاست. باید توجه کنیم که چه اندازه بر این «بهترین قانون دنیا» عمل می‌شود. آیا عمل می‌کنیم یا کسانی که قدرت دارند هر جایی که دل‌شان بخواهد عمل نمی‌کنند؟ البته ما معتقدیم که این قانون اساسی مشکلات زیادی دارد و ملت هم به‌خاطر بعضی از بندهای همین قانون با مشکل مواجه شده است.
ایشان گفتند: قانون اساسی چهل‌وچهار سال قبل و برای نسل گذشته تدوین شده است. خبرگان و بسیاری از کسانی که این قانون را تصویب کرده‌اند از دنیا رفته‌اند و الان در عالم برزخ زندگی می‌کنند. نسل امروز، نسل دیروز نیست و شرایط و فضا و خواسته‌های جدیدی در کشور و دنیا آمده است، اما یکی از مشکلات قانون اساسی این است که در طول این مدت هیچ تغییری در این قانون ایجاد نشده است.
ایشان ادامه دادند: مشکل دیگر این است که آیا همۀ ما به این قانون اساسی عمل کرده‌ایم؟ در قانون اساسی آمده است که شورای نگهبان بر انتخابات نظارت کند، بعدها آمدند و «نظارت استصوابی» را تصویب کردند و این نظارت استصوابی یعنی همه‌چیز اعم از تایید و سایر موارد در اختیار شورای نگهبان باشد. اینها قوانینی هستند که برای کشور مشکلات ایجاد کرده‌اند. وقتی کسی که دو دوره رئیس‌جمهور، چند دوره نماینده مجلس و چندین دوره رئیس شورای امنیت ملی کشور بوده است، رد صلاحیت بشود دنیا در مورد ما چه فکر می‌کند؟! و یا شخصی که در وزارتخانۀ حساسی وزیر بوده و رد صلاحیت می‌شود! اینها مسائلی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند.
امام‌جمعه زاهدان خاطرنشان کردند: دیدگاه‌ها باید وسیع و بلند باشند و منحصر بر یک مذهب و قوم و جناح نباشند. مسئولان باید سعه‌صدر داشته باشند و نظرشان خیلی بلند باشد و تنوع و تفکرات مختلف در کشور را ببینند. آن زمان است که می‌توانیم وحدت ملی را در کشور مشاهده کنیم.